Prohlída je třešnička na dortu
Je li správně nastavena prezentace nemovitosti se vším co k ní patří, jdou již potencionální kupci nemovitosti do "známého prostředí". Jelikož už viděli fotografie, prošli si několikrát videoprohlídku a znají veškerá dostupná data a fakta o kupované nemovitosti.
Jdou se tedy podívat, aby mohli učinit finální rozhodnutí.
Pokud není prohlídka pečlivě připarvena, zájemce ztratíme
- Uklizená :-)
- Voňavá :-)
Přijde-li na prohlídku nemilovník zvířat, je nemilé, pokud čichem zjistí, že se nachází v bytě milovníka zvířat. Kazí mu to dojem a to jsou mínusové body. Je tedy vhodné nemovitost vyvětrat a případně použít osvěžovače vzduchu či vonné svíčky a tyčinky. Ale pozor. Vždy s mírou.
- Odosobněná :-)
- Bez dalších obyvatel :-)
Křeččí rodinka či chameleon Pepa také na prohlídku nepatří. Těch pár hodin vydrží třeba u sousedů.
Cizí lidé v našem bytě
Budete přesně vědět, kdo se v bytě pohyboval. Všichni zájemci o prohlídku vyplňují předem připravené formuláře a vy obdržíte kompletní protokol o prohlídkách.
Být či nebýt přítomen prohlídce?
Říkáte si, že byste chtěli být u prohlídky? Nikdo vám to nemůže zakázat, ale je zde několik důvodů, proč to není doporučeno.
Zvažte je sami:
- Kupující se musí cítit jako doma
Pokud je přítomen majitel nemovitosti, nikdy nebude mít kupující pocit, že je doma. Protože pan domácí je přece doma.
- Kupující má protichůdné zájmy od prodávajícího
Chce koupit za co nejnižší cenu, zatímco pochopitelně majitel nemovitosti má zájem opačný. Kupující si tedy mnohokrát nebere servítky a hodnotí stávající nemovitost a její případné vady velmi necitlivě, řekněme jak mu huba narostla. To může být pro majitele velmi zraňující a pod tímto nátlakem může mít tendence začít slevňovat.
- Znemožnění vyjednávání makléři
Přítomnost majitele mnohdy znemožní a znesnadní vyjednávací pozici makléři. Pokud makléř pracuje pro prodávajícího, zastupuje jeho zájmy a je za to placen, je vždy jeho cílem prodat za co nejvýhodnějších podmínek. Majitel může zasáhnout svou neznalostí či neobratností a uškodit sám sobě.
Jak dlouho trvá prohlídka
Běžně se jeden zájemce pohybuje v nemovitosti 15 - 30 minut. Záleží na velikosti a také na informacích, které klienti od makléře obdrželi již předem. Čím lépe jsou klienti informovaní, tím kratší a hladší průběh bude prohlídka mít. Zájemci se vždy střídají a jsou zváni na čas, aby dostali svůj prostor k dotazům.
Připravený makléř
Na prohlídce padají různé otázky. Jsme vždy připravení klienty informovat o všech skutečnostech, na které se zeptají.
Nejčastější otázky
- na stáří a stav elektroinstalací a vody
- jaké jsou náklady na vytápění
- výše rezervačního poplatku
- jsou sousedi fajn
- funguje tu internet
- kdy se můžeme nastěhovat
Zamlčovat se nikdy nevyplatí
Vždy je nutné informovat kupujícího zcela otevřeně a upřímně o všem, co by je mohlo zajímat.
Velmi nepříjemné může být odhalení skrytých vad, kvůli kterým má kupující možnost po dobu 5 let požadovat jejich odstranění či slevu z kupní ceny.
Buďme tedy k sobě upřímní. Spokojené musí být vždy všechny strany.
Shrnutí
Je toho dost, co se musí před prohlídkou nachystat a zkontrolovat. Mým cílem je, aby pro vás nebyl prodej nemovitosti stresujícím zážitkem. Aby jste na tento důležitý životní krok vzpomínali v radostí. Můžete se spolehnout že zajistíme vše výše uvedené, aby prohlídky probíhaly hladce.
S prohlídkou nemovitosti nebudete mít sebemenší starosti.
Vaší jedinou povinností bude vybrat toho nejlepšího kupce. Tohle rozhodnutí je jen na vás.