fbpx

Jak dlouho trvá, než se nemovitost prodá? Kolik času uplyne od té doby, co ji vezmeme do své péče až do doby, kdy přistanou peníze na Vašem účtu?

Všemu přechází schůzka, kde se dozvíte, co pro prodej Vaší nemovitosti udělám a jak celý proces probíhá. Uvádíme ideální případ prodeje, pokud je nemovitost z právního hlediska připravená k prodeji.

harmonogram 51977953 s fb

 

1 týden. Přípravy.

Prohlídka nemovitosti, zaměření místností

Rádi bychom Vaší nemovitosti rozuměli a znali ji tak, jako bychom v ní žili. Budeme od Vás potřebovat maximální informace, klady i zápory. Vše na co si vzpomenete. Zájemce je třeba informovat zcela otevřeně. Nezapomeňte, že skryté vady lze reklamovat 5 let zpětně! Připravte si tedy, co nejvíce informací, detailů, projektovou dokumentaci. Doporučujeme si vše připravit písemně.

Homestaging, foto, video, dron

V tomto týdnu dáme také dohromady materiály, které poté zužitkujeme v kampani a v marketingovém mixu. Nemovitost uklidíme, fotíme a natočíme video. K dispozici máme též licencovaný dron.

Fáze focení a natáčení zabere zhruba 2 dny a je jen dobře, když se podaří slunečné počasí.

2 týden: Sestavení marketingového mixu

  • příprava prezentace nemovitosti
  • sestavení textu inzerátu
  • výběr vhodných inzertních kanálů
  • tisk letáků, 3D plány
  • připravení dokumentů pro vážné zájemce. Do inzerátu se nevejde vše. Tudíž vážní zájemci jsou odkázání na cloud, kde si mohou v klidu nastudovat maximum informací

A kde uvidíte inzeráty?

3 týden: Telefonní ústředna

Prakticky do 2 minut od chvíle, kdy inzerát uvedeme na realitní servery se rozezvoní telefon a zvoní minimálně 2 dny. S každým volajícím si pohovoříme, abychom zjistili, zda nemovitost vyhovuje jeho představám. Důležitou částí rozhovoru je otázka, jakým způsobem má kupující zajištěno financování a do kdy je schopen složit plnou kupní cenu. Zájemce seznámíme s průběhem prodeje, aby na prohlídku šli již obeznámeni.

Tato část je značně velmi intenzivní, nicméně je důležité ji věnovat pozornost.

4 týden: Prohlídky, sběr nabídek.

Prohlídkový den, neboli open house

Dle počtu zájemců naplánujeme prohlídkové dny. 1 – 3 dny většinou stačí. Každý zájemce má 30 minut na prohlídku nemovitosti.
Prohlídky jsou třešnička na dortu, jelikož zájemci již mají dostatek informací. Zde běží o emoce a pocity, který váš dům, byt, chalupa na kupujících zanechá.

Cílem veškerého předchozího snažení, je vytvoření konkurenčního prostředí k tomu, abychom našli nejlepšího kupujícího.

Sběr nabídek, neboli aukce

Zájemci mají čas zvážit koupi nemovitosti, spočítat své možnosti a podat svůj návrh do konce tohoto týdne. Jak probíhají cenové návrhy si přečtěte zde. Důležité je, že nabídky se podávají elektronicky a makléř na ně nevidí a nemá možnost je tedy někomu sdělovat. Po skončení aukce jsou nabídky předloženy majitelům.

5 týden: Rezervace

Začátkem týdne vyhodnocujeme nabídky s majiteli. Výběr kupce je vždy rozhodnutí majitelů nemovitostí. Bezprostředně poté informujeme všechny zájemce o jejich rozhodnutí.

Podpis rezervační smlouvy

Následuje druhý den po skončení aukce a jejím vyhodnocení. Do 3 dnů očekáváme připsání rezervačního poplatku.

6 týden: Kupní smlouvy

Po připsání rezervačního poplatku zahajujeme přípravu prodeje. Advokát, pověřený manipulovat prostředky klientů RE/MAX připraví návrh kupní a úschovní smlouvy.

Po odsouhlasení smluv všemi stranami se sejdeme k podpisu v kanceláři našeho advokáta.

Jdeme do finále

  • podpis kupních a úschovních smluv
  • úschova financí u advokátaadvokát zajistí návrh na vklad do katastru nemovitostí
  • 20 dnů zákonná ochranná lhůta
  • zapsání nového vlastníka
  • uvolnění peněz na účet prodávajícího

Dle výše uvedeného vidíte, že v ideálním případě je možné prodat nemovitost za 2 měsíce, v případě, že kupující mají hotovost nebo již předschválenou hypotéku.

Co nám proces může prodloužit?

Právní stav nemovitosti

Břemena, exekuce, černé stavby a následná pasportizace k souladu s katastrem, vypořádání hypoték

Technická inspekce

U starších domů doporučujeme provést technickou inspekci domu, která bude předložena zájemcům.

Navazující prodej jiné nemovitosti

Je zcela běžné, že kupující musí prodat jinou nemovitost, aby mohl koupit tu Vaši. Obvykle lze proces bez komplikací spojit. Ideálně, když se o obě transakce stará jeden makléř, který má tak celý harmonogram pod kontrolou. Proces se tak může protáhnout o další přibližně 2-3 měsíce.

 

Najdete nás na Moravském náměstí 13 v Brně (vedle parkovacího domu Rozmarýn). Děláme skutečně výtečnou kávu. 

Budu se těšit. 

Lenka Malíková :-)

 

PRODEJ

PRODEJ

Začíná to první konzultací a odhadem tržní ceny. Následuje příprava prezentace nemovitosti, rozšíření do éteru, týdenní reporty, prověření kupujících, prohlídky nemovitostí. Samozřejmostí je příprava kupních smluv, zaběhnutí na katastr až po poprodejní servis.

Chci prodat

KOUPĚ

KOUPĚ

Vyhledám tu nejlepší nemovitost, prověřím vše důležité, doprovodím vás na prohlídku, zaběhnu na katastr, zajistím právní servis.

Chci koupit

PRONÁJEM

PRONÁJEM

Nastavíme správnou tržní cenu, prezentaci nemovitosti, prověříme zájemce, zajistíme právní servis, pomůžeme se zpracováním daní. Ušetříte spoustu času.

Chci pronajmout

Kontaktujte nás

 
Realitní makléř Lenka Malíková je nezávislým podnikatelem podnikajícím na základě živnostenského listu, IČ 749 245 08