Kde a jak hledat a poznat vysněné bydlení?
Nejen realitní servery, inzerce ale také Váš osobní pocit a pohled v do historie jsou cesty, jak správně zacílit.
Realitní servery
Hlavních inzertních serverů je několik. Jsou ale i také, které se jen tak tváří, ale ve skutečnosti inzeráty pouze kopírují. Neztrácejte tedy čas.
Vybrali jsme ty hlavní, navštěvované. Nezapomeňte si také nastavit tzv. hlídací psy. Pokud se objeví nemovitost, která se shoduje s Vámi zadanými požadavky, budete ji mít bleskurychle ve svém emailu. Mezi ty nejvíce viditelné, navštěvované a nejznámější u nás patří:
- Sreality
- RealityIdnes.cz
- Eurobydleni.cz
- Jihomoravskéreality.cz
- Českéreality.cz
- Realitymix.cz
- UlovDomov.cz
- Realitní ESO
- RealHit
Inzertní servery
Častá inzerce soukromých osob se nachází mezi běžnou inzercí. Proč ne.
- Bazoš
- Sbazar
- Reality Annonce
- Hyperinzerce
- Avízo
- Bezrealitky.cz - rozporuplný a kontroverzní projekt, který dává uživatelům dojem, že si prodávají nemovitost sami a přitom nabízí jednotlivé realitní služby za úplatu. Může se tak stát, že klient zaplatí více, než kdyby rovnou najal na prodej své nemovitosti realitní kancelář.
Facebook a jeho skupiny
pár konkrétních příkladů, pokud třeba hledáte bydlení v Brně:
- https://www.facebook.com/groups/bytyvBrne
- https://www.facebook.com/groups/108553713163078
- https://www.facebook.com/groups/1382465265326620
- https://www.facebook.com/groups/1533222330281745
- https://www.facebook.com/groups/prodej.bytu.domu.brno
Co ještě?
Weby velkých realitních kanceláří
Mají stovky makléřů a tisíce nemovitostí na prodej. Například ten náš RE/MAX: https://www.remax-czech.cz/
Letecké náhledy
Jak GoogleMapy tak mapy.cz přináší možnost podívat se na lokalitu z ptačího pohledu. Zjistíte, kde je park, obchod, kde vede železniční trať, či velká křižovatka. Kde je více zeleně, či hustější zástavba.
Místní noviny, zpravodaje, infokanály
Každá obec má svůj komunikační mix nastavený malinko jinak. Velká většina však má svůj web, vlastní noviny, kde informuje občany o aktuálním dění i o tom co se chystá. Někteří pokročilejší využívají youtube, facebook a další sociální média. Uděláte si obrázek, jak to v obci žije. Mějte oči otevřené.
Procházka: ne vše je na sociálních sítích
Vydejte se na výzvědy. Projděte si lokalitu sami, věnujte jí den či dva. Courejte se, pozorujte, zajděte na kafe do cukrárny. Dejte se do řeči s důchodci na lavičkách. Budete překvapeni, jak rádi si povykládají a co všechno Vám povykládají. Zastavte se se sousedy. Na rovinu jim řekněte, že plánujete koupi ve vedlejším vchodě. Oni sami budou rádi, když budou moci poznat svého souseda. Navíc nic nenahradí Vás osobní pocit, který z daného místa budete mít. I ten Vám může pomoci při rozhodování ke koupi. Někdy se stane, že narazíte na opuštěnou nemovitost, kterou byste rádi zrekonstruovali. Poptejte se na ni sousedů a napište majiteli svůj záměr. Ne vše lze najít na sociálních sítích a inteneru.
Historie: dozvíte se věci, které nejsou vidět
Nahlédnout do historie nikdy neškodí. Jak jinak se například můžete dozvědět, že pod obcí, kde chcete stavět se dlouho těžil jílovec, nebo že se nacházíte v historicky důležité lokalitě a do výstavby nejspíš budou chtít mluvit památkáři. Historii obce nastudujete na webu obce samotné, nebo třeba na Wikipedii. Jednoduše se dozvíte věci, o kterých se na první dobrou nemluví a které nejsou vidět.
Územní plán
Najděte si na webu územní plán lokality, kam se chcete přestěhovat. Je dobré ho znát, abyste věděli s čím obec do budoucna počítá, kde se plánuje výstavba a kde například zůstane zahrádkářská kolonie.
Výše uvedené kroky Vás navedou na prohlídku nemovitosti.
Dalším krokem bude zkoumání technického a právního stavu, pakliže se rozhodnete pro koupi nemovitosti.